Sejr i junglen

Camilla har netop snuppet sejren ved Jungle Ultra Marathon i Peru. Før sidste lange etape lå Camilla på en sikker 2. plads. Men førende dame nåede kun få hundrede meter på den afsluttende etape, før hun vat helt færdig. Camilla vandt dermed både etapen og det samlede løb! Imponerende debut som ultraløber. Vi glæder os til at høre meget mere om løbet.
I Østrig skulle der køres 13,5 km enkeltstart med 1100 hm i dag. Vi startede i silende regn, der så blev til kraftigt snefald længere oppe af bjerget. De sidste 3 km havde været hurtigere at gennemføre på ski! Så det blev en anderledes form for cykelløb. Både duoen med Anni og Tine samt Anne-Mette i soloklassen kom til toppen i dag. Det sner fortsat, så vi er spændte på evt. ruteændringer de sidste 2 dage.

Regn og sne over Schladming

Så blev Alpentour Trophy skudt igang i det man vist godt kan kalde møgvejr. Kulde, regn og sne var hvad der ventede på dagens 69 km lange etape med 2900 hm og 2 bjergtoppe.
Vi fulgtes til Anne-Mette efter 21 km på 1. bjerg fik vrøvl med knæet og ikke helt uventet måtte stoppe.
Anni og Tine derimod fortsatte en sej kamp mod det østrigske vejr og dagens 2 bjergtoppe. De kørte en 2. plads i hus i dame duo.

Også i Peru fører Team Fit4Run sig frem med flotte placeringer. Camilla ligger efter 4. etape på en samlet 2. plads.

Camilla på toppen i Peru

Det er for vildt i junglen. På de første 3 etaper har Camilla været med i topstriden og ser stadig frisk ud. Nu mangler “kun” de 2 sidste etaper. En på 36 km samt den absolut længste etape på 92 km.
I schladming er vi klar til MTB etapeløbet, som starter i morgen, netop som Camilla løber mod mål efter 4. etape i Peru.
FOTO: Martin Paldan, Grip Grab.

Mr Alpentour Trophy og sol over Schladming

Så er vi officielt budt velkommen til løbet. I dag fik vi en vældig varm modtagelse og en hyggesnak med Gerhard, der er løbsdirektør for både Alpentour Trophy og Crocodile Trophy. Han var imponeret over vores reklame arbejde, der resulterede i mange danskere på deltagerlisten. Og bedst af det hele, så vil han prøve at hjælpe os med at komme til Crocodile Trophy. Dejligt med en ny ven!
Dagens gode vejr er blevet en toptur til Dachstein Gletcher i 3000 hm., hygge på hovedgaden, restitutionstræning i korte rør på cykel og ikke mindst en kanon kælketur, hvor en lift trak vores radiobilagtige kælk til toppen af en fed kælkebane. Så kunne legebørnene øve nedkørsler.

5. Plads til Camilla i junglen og testkørsel i Østrig

Camilla har gemmemført første etape i Perus jungle og krydsede målstregen som nr. 5 med et smil på læben.
I Østrig har vi været lidt rundt på enkeltstart ruten, der er 17 km ren opkørsel – 1100 hm skal forceres i alt, til vi når op i 1800 hm. Op til 1200 hm var ruten fin, men på toppen af Planai, hvor der skal være mål, ligger der 1/2m sne! Vi er spændte på hvad arrangørerne kaster os ud i, når løbet går i gang. Vi har vintertøjet parat og er klar til lidt af hvert.

Alpentour Trophy, Schladming -Østrig. Ankomstdag d. 26.5.2013

Team Fit4Run med følge er netop ankommet til alpebyen, hvorfra MTB etapeløbet Alpentour Trophy starter på torsdag.
Havde vi været hjemme i DK ville vi tilsyneladende se frem til et løb med korte rør. Det er der ikke rigtig udsigt til her. Der er desværre kun et meget lille ciffer på temperaturen udenfor. Det regner i dalen og sner på toppen. Vi kan faktisk ligge i sengene og kikke ud på den flotteste udsigt med sneklædte bjerge. Men det er jo ikke sne man drømmer om at køre i til cykelløb.
Taskerne er heldigvis fyldt med varmt cykeltøj, men vi er nu alligevel en anelse bekymrede for vejret. Tankerne runder vores kulderystende oplevelser ved Salzkammergut i 2011, så vi håber vejret bedres i løbet af ugen.
Men her er også ting på positiv siden. Lækker lejlighed nærmest på selve startstregen, egen sauna, lækker mad, en enkelt kop rødvin og masser af hygge i godt selskab.
I morgen må vi med liften op og se, om der er farbart på toppen, hvor enkeltstarten har mål på fredag.
Og så skal der carboloades….

Nyt spons….

Der har igen været gaveregn over Team Fit4Run.
Vi er blevet beklædt med lækkert Fusiontøj fra Fit4Run, og der er landet lækre kompressions strømper fra Plussock. Camilla glæder sig til at teste dem i junglen.
Til de forestående rejser med vores MTB er der solide B&W kufferter. De holder til Anne-Mette både indeni og ovenpå!
Vores nye team MTB sko er de sejeste på markedet. Northwave har begået en lækkerbisken, som Anni, Tine og Anne-Mette med spænding venter på at prøvekøre til Alpentour i Østrig. Og den helt rigtige komfort i skoene får vi fra Supersole – specieltfremstillede såler, som Alleens Fysioterapi har lavet personligt til hver enkelt af os.
Takket være ny sending Rawbite er vi energiske, så vi er nu top klar til en fed sæson!!

Klar til Beyond the Ultimate Jungle Ultra løb i Peru

Som sidste forberedelse inden afgang til Peru, deltog Camilla i Himmelbjergegnens Trailserie 4.afd. – 15.maj.

Endelig nr. 1!
Simon Grimstrup havde igen arrangeret trailløb i det Himmelbjergske. Denne gang gik ruten lige i baghaven og dét ku jo ikke gå mig forbi! Selv om dagen var gået med Peru-pakning og forberedelse, måtte jeg løsrive mig. Jeg var egentlig ikke oplagt til de 2 runder af 3,5 km med hver 200hm! Men pulsen kom op og kredsløbet igang, så ’steady as she goes’ åd jeg én pige og flere gutter, for så at komme i mål som første-dame. Jubiiii, og gode ben og fornyet selvtillid med tiden 45min.

Næste dag, nye mål: Peru og Beyond the Ultimate Jungle Ultra løb på 230 km over 5 etaper i dagene 26.-31.maj.
Så det går snart løs for alvor! Woooopi woop! Mit livs udfordring og oplevelse venter.
Alt er pakket og Simon og jeg er på vej til Peru for at akklimatisere inden løbets start.
Turen begynder i Andesbjergene og etape for etape kommer vi til at bevæge os langt ned og dybt ind i Amazonjunglen. Et sandt eventyr! Læs resten

Trimtexcup MTB-O i det jyske d. 11.-12.5.2013

Efter at have trænet en masse MTB-O ved campen i det nordjyske, skulle der nu køres Trimtexcup. Anne-Mette, der plejer at være med til MTB-O løbene, var i Harzen for at få trænet lidt bjergkørsel forud for Alpentour Trophy. Men Camilla var klar til start. Der var 15 landsholdsryttere og erfarne MTB-O piger til start i dame 21 klassen. Begge dage blev der kørt mellemdistance på hhv. 14,9 km med 34 kontrolposter første dag i Ebeltoft Plantage og 8,4 km med 19 kontrolposter på anden dag i Ålum ved Randers. Camilla indkasserede 2 stk. 7. pladser og masser af god træning. Det er altid intensivt i MTB-O, hvor koncentrationssvigt, tvivl, vejvalg og ubeslutsomhed straffer én hårdt!

Oure Adventure Race, d. 9.5.2013

Det skønne Sydfyn lagde natur til adventurerace, som vi ikke har kørt før. WATpigerne Malene og Alice manglede et par ben mere og måske lidt lokalkendskab, så de førhørte sig om der på Team Fit4Run var et par friske ben til låns på challenge distancen – og ja, Anni var frisk på et race. Næste år er Oure vært ved DM i adventurerace, så ud over det gode WAT selskab, var det ekstra bonus for Anni at få afprøvet løbet.
Som start blev alle 20 hold sat på en bus og kørt til Fåborg. Her blev der lagt ud med by o-løb som fortsatte op i de såkaldte sydfynske alper – Svanninge bakker. O-løbet sluttede ved Sollerupgård. Her fik vi udleveret vores MTB, og så gik det videre for fuld skrue til klatreparken Holstenshus. Op i højderne – endelig skulle armene bruges, men inden vi fik lov, var der tjek af lovpligtig udstyr. Her endte flere hold med sitdown og tidsstraf. Nogle helt op til 75 min.,  hvor de hverken måtte spise eller gøre andre nyttige ting. Læs resten